Pages

Tuesday, October 20, 2015

Gigi kekal Zulaikha dah mula tumbuh


17 Ogos 2015: Zulaikha mmg suka sgt main lompat-lompat atas katil. Kekdg penat larang. Bukan sebb tak bagi bersepah, tapi takut dia cedera. Kekdg terlantun ke bawah, berlaga kepala la dengan Yusouf. Tapi biasala dia.. larang la 100 kali pun.. dia masih buat benda yg sama.. huhuhu
Ninie pergi Klinik Pergigian Hasana kat IM. Ni actually suami opismate Ninie punya Klinik.. 
Baru-baru ni dia main lagi lompat-lompat dengan cousin-cousin dia. Tetiba dgr dia nangis. Bila tanya.. dia ckp td terjatuh, gigi dia sakit. Mmg betul.. gigi dia bergoyang.. Bila tengok sekali lg, rupanya gigi kekal dia dah tumbuh dibelakang gigi susu yg bergoyang tu. Kemungkinan bukan sebb dia jatuh, mmg dah gigi dia bergoyang. So, esoknya bawak dia jumpa dentist. Ini kali pertama dia pergi dentist ngan ibu, selalunya cek kat tadika dia je.
tak nangis kakak.. well done!
Doc cakap gigi kakak mmg dah tumbuh sebatang. Kanak-kanak selalunya 6 tahun mula tumbuh gigi baru.. tapi plus minus la setahun.. ada lambat setahun.. masa 7thn baru tumbuh.. Zulaikha plak awal setahun.. baru 5thn dah tumbuh gigi baru. So, gigi yg goyang tu doc dah cabut. Senang benar doc cabut. Kakak tak dan nak nangis.. hehehe.  Doc kata gigi geraham dia satu je rosak. Doc ajak dia dtg semula nanti sebab ni first experient dia g dentist, takut dia serik. Alhamdulillah..

Lepas cabut gigi, dia ajak g pizza.. sebb nak makan mushroom soup.. Suka sgt mkn mushroom soup.. Pizza dia tak brp makan.. kalau makan pun.. dia ambik pepperoni aje.. rugi betul.. ibu la mengabih rotinye. Mana tak debab ibu kan..
happy dapat apa yg dihajati

Yusouf mana boleh tinggal.. ibu bawak sekali.. ngan maklong sekali ikut..

aktiviti dia sementara tunggu kakak..
*punya lama tak update blog.. hahaha.. sekarang ni dah 2batang gigi susu Zulaikha tertanggal. Dah tumbuh 2 batang gigi baru..

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails