Pages

Friday, December 5, 2014

Ibu masih kembang setaman

Semalam ada aktiviti Hari Diabetes Sedunia Peringkat Pahang. Kebetulan buat kat Dewan SUK Pahang. Join aktiviti boleh jumpa kengkawan lama sekali.

Alhamdulillah kandungan gula paras normal, darah tinggi pun normal.. yang tak normal berat badan. Gila la.. 67.1kg berat. Ini mmg berat masa mengandung ni.. Timbang kat rumah 64kg je. Selama ni tipah tertipu!.. rasa selim melim la bila guna timbang tu.. rupenyeee indah timbang dari berat.. Ninie disarankan untuk turun lagik 11kg.. Lagik gila... Masa lepas bersalin ke Zulaikha je pernah cecah 57kg. Zaman Yusouf rasanya dalam 61kg je. Tapi kurus betul-betul pun lepas 6bulan kot. Ala.. ni baru 5bulan.. (harapan palsu dari diri sendiri) ngeee..

Berat badan mmg payah nak turun sbb tabiat makan rasanya. Makan banyak sgt.. minum air kosong kurang.. suka manis-manis.. wahai Ninie, hentikanlah.. hehehe tp Ninie ni mmg tak suka pun diet-diet. Makan aje ikut suka. Tapi bila dah gemuk.. nyesal.. duk g tu lah hari-hari. Hehehe.

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails