Pages

Friday, November 14, 2014

Saffiya 4 Bulan : Demam kali pertama

mcm muka apak sgt kan
30 Oktober 2014 genap usia Saffiya 4bulan. Appoitment dia ngan KK Kurnia patutnya pada 5 November 2014, tapi ibu ni sibuk betul hari tu. Ada lawatan EKSA dari Hospital Ipoh. Mmg terpaksa la postpone g KK Kurnia. Esoknya tetiba plak Saffiya demam. Padan la malam tu dia mcm byk jaga.. agaknya badan dia rasa tak selesa. Kul 6.30pagi ibu cek suhu badan dia 38.5cc. Terus mandi pepagi hari la dia. Makan ubat terus. Tapi kesian dia.. ibu terpaksa hantar jugak dia ke taska. Alhamdulillah dia demam sehari je, tak berlarutan.

Dah tak pergi KK Kurnia, terpaksa mintak appointment baru. 12 November baru la pegi.. 4 bulan tak kena cucuk, mati-mati ibu ingat Saffiya nak kena cucuk. Padahal dah anak no.3. Masih lupa.. ibu kan dah banyak urat putus.. padan la pelupa. Berat Saffiya 6.4kg.. naik lebih kurang 400gram. Tinggi dia 64cm. Naik 3cm. Sekarang ni dia semakin aktif melompat dan bercakap. Kekdg pepg hari nak siap-siap g kerja, dia dah kejutkan semua org bangun ngan alunan nada suara dia yg nyaring tu.. huhuhu tapi hampehhh.. apak ke.. kakak ke.. abang ngah ke.. tak ada nye nak bangun.. ibu aje la juara bangun pagi tetiap hari..

2 comments:

  1. dh bsr dia yer, xde rupe abg kakak dah ha...
    muke ayah dia kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai org cakap muka apak dia dah ni.. mata sepet mcm apak

      Delete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails