Pages

Friday, October 10, 2014

Aqiqah Saffiya

5 Oktober 2014 - Hari Raya Qurban. Kali ni Ninie bersalin, berpantang dalam bulan puasa. Jadinya Aqiqah Saffiya tak boleh la buat awal. Masa Zulaikha dan Yusouf, masa dalam pantang Ninie terus je buat aqiqah diaorg. Dulu2 aqiqah untuk anak sendiri jer, kali ni mmg meriah sebab buat 4 bahagian terus.

Kebetulan adik ngan sepupu Ninie, pun nak aqiqah kan anak-anak diaorg. Kalau nak beli kambing, 4 bahagian dan 4 ekor. Jadinya kitaorg pun ambik la bahagian untuk seekor lembu kat Surau Idaman Bayu. Kebetulan juga, ada orang kat Taman tu pun nak join lagik 3bahagian lagik. Cukup la seekor lembu, 7 bahagian.
Haji Saaibon, bapak saudara kesayangan, tukang masak paling best!

macam-macam saiz daging ada.. ikut saiz tukang potong daging
Lepas je siap melapah kul10pagi, terus kitaorg beramai-ramai memotong daging sebab nak makannya kul 2.30petang. Alhamdulillah selesai masak. Baru nak duduk tegangkan urat pinggang. Tetamu dah mula datang. Tak dan nak pasang alas meja. Sib baik la jemputan semua sanok saudara dan sahabat handai yang terdekat je.
mando.. orang paling sibuk. semua org dia dtg spotcheck. Mujur yg lagik 2org tu tido
ni baru masuk tulang.. daging belum lagik

mujur saudara-mara dekat-dekat je umah. senang nak datang membantu


keluarga belah zex
 Terima kasih kepada semua yang hadir ke majlis yang ringkas ni. Alhamdulillah licin semua makanan :-)










No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails