Pages

Wednesday, September 24, 2014

Kesibukan Pagi Dengan Anak-anak

Sejak anak 3 ni, Ninie kena lebih cergas!.. selama ni duk santai-santai je. Masa anak 2, sempat lagik pepagi nak kemas bag sekolah anak, gosok baju. Sekarang ni tak dek dah.. Memalam dah kena setel semua kerja. Jemur baju pun nak kena siap-siap dah malam. Bertambah plak breastfeeding ni, nak kena basuh botol susu yg banyak.. nak label susu.. aduhai.. kekdg kul12mlm baru siap semua.. letih betul.. tapi apsal tak kurus-kurus jugak ni???? sadiss betul...
Saffiya pagi-pagi tido aje
Masuk keje pun dah ubah waktu.. masuk kul8.30. Tapi masa keluar dari rumah nak pergi kerja sama je. Kul 7.10am. Anak-anak duk taska Al-Azid. Belakang HTAA je. Cumanya, walaupun taska yg sama, tapi.. 3 buah rumah nak ke hantar. Mula-mula hantar Yusouf dulu.. sbb dia paling suka buat hal pepagi hari.. tiap kali Ninie turun dari kereta, dia pun nak turun juga. Masalahnya nak berdukung.. dah tu mcm mana ibu nak dukung baby gini gaya kan... lepas tu hantar Saffiya pulak. Kakak Zulaikha selalunya akan tolong ibu hantarkan beg Saffiya.. dan selepas itu... 
nasi lemak + telur+ayam goreng + sirap
Kena bawak Zulaikha makan.. kalah kita makan.. tapi bagus juga, sbb ibu kan breastfeed. Cepat lapar. Lepas dah makan, selalunya susu jadi byk. Seronok ada anak jadi teman ni. Cuma tak tahan.. lepas makan.. ajak g kedai runcit plak. Nak beli air, bawak bekal g tadika. Macam tadika dia tak bagi makan je kan... Kekdg kena ikut je kehendak dia, sbb tak nak dia meragam g tadika.

Lately ni tadika dia asyik tukar cikgu je. Tak tahu la pasal apa. Tension juga rasa, sbb kekdg pengaruh cikgu yg baik, anak jadi semangat nak g tadika. Bila cikgu lain, dia mula badmood nak g tadika. Cikgu yang mesra ngan parents tu penting. Kita tahu perkembangan anak. Ibu pun jadi rindu kat cikgu tadika yg dah biasa ngan kita ni.. 

Bila tak nak g tadika, puasla pujuk macam-macam. Tu kekdg terpaksa ikut je benda dia nak. Hai mcm ni hari-hari.. byk benda la ibu kena catu poket ibu ni.

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails