Pages

Tuesday, March 19, 2013

Yusouf takut ngan binatang besar

bagi rusa makan kacang panjang
Macam biasa, hari Ahad bawak Zulaikha keluar jalan-jalan. Semalam dah bawak g ECM. So hari Ahad bawak g Taman Teruntum pulak. Kalau asyik g ECM, kopak la ibu... asyik duk menghala ke parkson je.. ahahah
Zex balik Pekan, jadinya Ninie ajak la adik, mak, Hannan ngan Asilah. Ajak sekali abah.. dia diam je... pastu bila tanya lagik.. "abah nak ikut tak? jom la abah.. jenjalan...." dia yang malas dah bab jalan-jalan ni.. terus bagi alasan yg best.. "penuh dah keter tu.. dah ada kan org ikut... malas la abah g.." g tu la abah, bukan senang nak ajak dia jalan-jalan. Kalau dia ikut tu.. mmg ajaib laa.. 
pegang je Mak Ilah.. takut punya pasal..
Zulaikha mmg suka g taman teruntum sbb nak bagi Rusa makan kacang je.. Terbang la duit ibu RM3. Apa la sangat RM3 kalau nak dibandingkan meluangkan masa untuk anak-anak kan.. 
Yusouf mulanya ingatkan dia berani ngan Rusa, rupanya.. mmmm apa la hero ibu ni.. rusa duk dalam kandang pun dia takut...
Kuat kemain pegang.. tgk dari jauh.. takut  rusa tu dtg gigit dia .. apa la adik ni
Biasala ibu kan.. kejenye menyakat anak.. FEBERET! .
Ninie suruh Asilah bawak dia dekat-dekat.. tgk la gaya dia.. mcm ada break pada kasut... heheh
Pas abis kat situ, bwk g tgk beruang.. pun sama.. takut jugak.. mcm mana ni nak jadi hero ibu gini gaya.. Kakak tu.. setakat ni tak ada apa lagik dia takut.. ulat kalau jumpa, siap kutip bubuh dalam plastik.. bawak main.. terbalik dah ni.. hero ngan heroin ibu.. 

2 comments:

  1. Taman teruntum tu kat mana ye? Hana duk Kuantan gak tp tak pernah g situ.. Nak bawak Naurah lah nanti,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hana: jln menghala ke teluk cempedak.bertentang dgn pdg golf.kalu dr ktn,blah kanan... mmg dekat sgt nk sampai TC tu.. dia kena masuk ke simpg tiga betul2 depan istana..

      Delete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails