Pages

Thursday, February 28, 2013

Sibuk dengan kerja sekolah

Kerja mewarna kat taska
Sejak Zulaikha kena duduk Pusat Asuhan, rutin dia mmg berubah. Dia kena bangun awal pagi. Kena mandi siap-siap sebelum g sekolah. Bab mandi mmg hari-hari ada drama. 

Kekdg Ninie rasa sgt tension nak layan kerenah dia menangis setiap pagi. Tapi selalu berkata-kata kepada diri.. "sabarlah wahai  hati..." hahahah.. tarik nafas dalam-dalam.. senyummmmm... :-) heheheh

 Just diam, jangan cakap apa-apa masa mandikan dia walaupun dia nangis. Sbb pas mandi nnti kompem dia diam. 

Balik dari taska semalam, keluarkan barang-barang dia, jumpa kertas ni. Cikgu letak dalam bag. Nak bg ibu tgk progress Zulaikha la tu. Zulaikha ni, mmg dah pandai warna.. Apa x nye.. kalau siapa biasa dtg umah Ninie, boleh tgk mcm-mcm hasil seni dia lukis kat dinding dia.. Hari-hari asah bakat. Hahaha 

 Kebetulan jugak, Ninie belikan dia buku mewarna baru, dia terus tak sabar nak mewarna. Padahal semalam, Ninie nak try ajar dia baca buku. Dah beli pun buku Bacalah Anakku tu. Kita ajar dia, mata dia ke lain. Lastnya, give up la ibu. Letih mulut den duk bebel kat dia suh tgk apa ibu tunjuk.
bersungguh-sungguh
 Yang Eizz Yusouf pulak, dia tgk kakak dia mewarna, dia pun ambik pensil warna. Selalunya mmg Ninie tak bagi dia pegang, sbb takut dia masuk dalam mulut je. Hero ni tak boleh biar, sbb dia mmg jenis suka sumbat seme benda dalam mulut.

Tapi semalam, Ninie biar, rupanya.. ada hati nak mewarna jugak.. Hahaha.. Yusouf mmg suka tiru apa org buat. Tapi tgk la cara dia pegang tu.. Adik.. warna ke cucuk tu...?
warna tak seberapa, minum je lebih
Duk mewarna sekejap je... terus mintak nak susu pulak.. Zulaikha.. Zulaikha.. 


2 comments:

  1. hehe..sweet jek tgk dia mewarna..ngan adiknya...letih sgt la tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ET: itu... letih sgt.. sampai x kisah dh kat sesape.. hehhe

      Delete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails