Pages

Tuesday, October 9, 2012

Ibu pulak yang demam

Dua minggu, Ninie keje sangat tidak produktif. Minggu pertama, isnin je keje. Hari lain MC ngan cuti, sbb darah tinggi tu ngan Yusouf demam. Minggu ke-2 pulak. Khamis je keje, Hari Isnin, Selasa Rabu jaga Yusouf demam, dah ok Yusouf, Ninie g keje hari Khamis, masa kat opis, rasa hidung Ninie mmg makin kronik selsema. Sampai kena bernapas ikut mulut, ngan batuk nye, mmg tak daya.

Lepas makan tengahhari Ninie makan ubat selsema ambik kat farmasi, pegawai farmasi tu dah warning ubat tu ngantuk. Mulala petang tu kelopak mata bagai di gam-gam. Lastnya duk dalam bilik, mendiamkan diri. Bertapa kejap. Ingatkan ok dah, balik umah, punya la tak daya. Tido awal, kul3 pagi bangun, sebab sejuk amat, ingatkan sebab zex pasang ekon kuat sangat, Ninie bangun g cari selimut.

Bangun pagi nak g keje, rasa panas semacam je, tak pasal-pasal bangun awal, sebab panas terus mandi awal ngan air sejuk. Lepas siap pakai baju nak g keje, ambik jangkasuhu, tembak dalam telinga, mmmm patutla... 38.8cc. Terus la tak jadi g keje. Dah mmg sedia tak berdaya. Anak-anak Zex hantar g taska. Kul11pg Ninie gagahkan diri g Klinik Annisa area IS ni je. Dapatla MC, pas makan ubat.. tintooooonnnn... sedar-sedar dah petang.. anak-anak dah balik.. automatik ibu jadi cargas!.. tugas menanti.. nak uruskan anak-anak pasti bersenam-senam semua muscle yang ada.. mesti peluh seme kan.. G tu la ibu.. tapi sekarang ni selsema da ok, batuk je skit lagik.. Alhamdulillah dah sihat. Syukur.. :-) Isnin coti lagik.... hahaha.. bawak Yusouf g klinik.. Cucuk 5bulan.. 

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails