Pages

Wednesday, September 26, 2012

Tetiba pening

Hari semlm,hari dpt gaji.Tgk jam dh kat kul1,dh plan nk keluar g byr hutang. Tetiba rasa pening semacam je.Rasa nak muntah pun ada.
 
Luar bilik ninie dgr org sembang, mcm staf nurse O&G, Cek Su.Ninie terus keluar bilik,ajak Cek Su g klinik O&G jap.Nak test Blood presure. Sampai klinik, test byk kali asyik error je.Diaorg pn ckp,mesin rosak ni kot. Kali ke brp ntah test,baru dpt baca. Tergezut belaka,bacaan tinggi sgt. Ninie mulanya nk naik blik opis je, tp semua staf nurse kt situ marah.Yela tinggi sgt kan.
 
Cek Su bwk ninie g bhgn kecemasan.Dia suh ninie naik wheelcha.Tp ninie tak nak la.Malu je kalau org nampak.Sebb macam sihat je.Tp ninie dh start rasa huyung hayang.
 
Sib baik g ngn Cek Su,so dpt fast lane,kwn ninie siti pun keje kecemasan.Ninie hi hi dulu dia bgtau ninie nk g kaunter kecemasan.
 
Dah tulis nama seme,cek BP lg ngn MA plak.Byk kali jugak ambik bacaan, error.Last ambik.yg dpt baca,kompem tinggi 187/100.
 
Diaorg ambik wheelcha la terus sbb muka ninie dh pucat. Tolak g jumpe doc plak.
 
Doc pelik jugak.Sbb ninie muda lg.Patutnya kena duduk kat observation wad.Tp ninie tak nak.Ninie mintak MC je pastu nak balik rumah,tido je la.Doc bg ninie makan ubat terus.Bila BP dah ok baru doc bagi ninie balik.
 
Sib baik kwn nimie siti ada situ,leh la kautim ngn doc tak yah masuk wad.Doc bg surat refer suruh g MOPD.
 
Anak-anak, zex ambik semalam.Ninie balik umah tido je.Malam,tak tido nyenyak sbb Yusouf selsema,tiap kali hidung tersumbat,kena bgn pam hidung dia.Semlm pn badan dia panas skit,ninie bg terus ubat demm,takut melarat.Alhamdulillah dia ok dah.Dah g taska ngn zex td.
 
Ninie nk rehat harini.Kalau fenin lagik,kena jumpa doc lagik.Dugaan dtg tak disangka-sangka.Ninie terima sebagai ujian dari Allah tanda DIA sayangkan hambaNYA....
Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails