Pages

Friday, September 14, 2012

Jahitan: Dress untuk Anak Ima

tiru design baju Zulaikha je. Ima suruh ikut macam baju Zulaikha.
Kawan lama Ninie masa kat Ihsan mintak suruh jahitkan baju anak dia. Anak dia lebih kurang umur Yusouf je. Ninie mmg suka jahit. Cuma masa je tak ada. Ima bg banyak sangat kain, dia nak hari Khamis, tapi Ninie sempat siapkan 2pasang je. Ima nak pakai untuk majlis apa pun Ninie tak ingat. Heheh. Sib baik Ninie cuti hari Rabu, sempat la menjahit. Duk plak umah mak, Yusouf Tok Anjang yang jaga, Zulaikha pulak, dah jumpa cousin dia Zufar Hannan mmg tak ingat siapa dah.. 
Sepasang lagi baju kurung. Sebenarnya dua-dua baju ada headband. Lace elastik tu Ninie beli kat kedai Zaman Moden sebelah courts mamont. Pastu bunga tu Ninie belajar ngan mak macam mana nak buat. Bila dah siap, rasa suka sangat. Sebab dapat siapkan untuk Ima. Cuti 3hari esok ni  nak siapkan  lagi baju-baju lain. Ima suruh buat besar sikit dan design ikut Ninie la macam mana pun.. :-) seronok dpt masa untuk menjahit...


No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails