Pages

Friday, July 20, 2012

Zulaikha ngan Apak Batuk

Sekarang ni mmg musim kot, ramai kena batuk ngan selsema. Musim x menentu. Kekdg panas, kekdg hujan. Kat kuantan ni, 2-3 harini hujan je.. Zulaikha ngan Zex dua-dua batuk. Semalam batuk Zulaikha makin teruk. Kerap dia batuk. Suruh Zex g farmasi beli ubat utk dia. Doc Siti x pernah bg ubat batuk kat Zulaikha, ubat kahak aje. Nama ubat tu BUTYLIN syrup. Yerla arahan kementerian Kesihatan, Kanak-kanak bawah 2tahun x boleh ambik ubat batuk. Walapun Zulaikha dah lebih 2tahun, sampai sekrg mmg continue je ngan ubat kahak ni.

Kalau dia batuk teruk, Ninie akak letak vicks kat dada, belakang ngan tapak kaki dia. Pastu pakaikan setokin. Baru dia boleh tido. 
Zex plak makan ubat jenis yg ada drug. Pas makan ubat je, tido.. Habis kuasa ubat, siap main game... Ish apak ni.. Ninie ingat dulu masa Ninie batuk, doc bg ubat jenis PROSPAN ni, Dia buat ngan ivy leaf. Mmg bagus sgt, sbb x ada drugs. Mmg x ngantuk.. Pastu mmg legakan batuk dengan cepat. Abah Ninie pun haritu batuk lama sgt, Ninie suruh dia makan ubat jenis ni. Alhamdulillah reda cepat batuk dia.. Ubat ni ada jual kat watson dan farmasi. Nanti nak cari utk apak lak.. Asyik makan ubat batuk yg ada drugs je.. 

2 comments:

  1. kak prospan ni mmg utk kahak eh.... Faqihah byk sgt kahak... bila dah batuk teruk terus amik neb ja.. skrg inhaler ngan chamber kena sentiasa Hany bwk ke mana2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hany: Prospan utk irg dewasa. Zulaikha guna Butylin. Mmgutk kahak. cba hany tanya kat farmasi. Gambar nnti ninie snap.

      Delete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails