Pages

Wednesday, July 18, 2012

Zulaikha demam

Balik dari taska Jumaat lepas, Zulaikha byk diam. Mulanya x kisah sgt, tp tgk dia baring je duk ngadap Tv. selalunya mulut dia kemain riuh ngan melompat, dengan kata lain x pernah duk diam. Malam tu plak Zex ajak kengkawan dia dtg umah buat BBQ kat umah. Apak kalau dah jumpa kawan, mana la perasan perubahan anak dia kan.. Ninie rasa badan dia mmg panas. Terus ambik jangkasuhu.. mmmm 39c. Kebetulan plak semua ubat dia tertinggal kat Balok. So suh apak rushing g klinik Annisa kat taman ni. Sib baik ada ubat jenis Axcel ni. Zulaikha x suka ubat demam lain. Kalau bg dia akan muntah semula.

Agak lama jugak dia demam. Sabtu tu demam kejap petang. Ahad demam semula lepas tgk rusa kat Taman teruntum. Malam tu sampai ninie terpaksa riba dia tido.. Basahkan badan dia. Sbb takut demam makin melarat. Isnin berikutnya sib baik Ninie x keje lg, so x yah dia g taska. Bila dia demam mmg kesian sgt. X aktif. Tula risiko duk taska.. baru duk 2minggu dah kena demam.. Doktor pesan, kalau anak duk taska, walaupun dia dah mandi kat taska, balik rumah mandi sekali lagik.. untuk pastikan dia mmg bersih dari jangkitan di taska.. Alhamdulillah dia dah sihat dari demam.. tp nampak mcm batuk plak tu.. kesiannya anak ibu ni..

2 comments:

  1. kesian ny ika demam yer...ain ngan daia pon br baik dr demam...ckp pon still sengau lagi...hihihi

    da lama x komen kat blog akak..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulaa musim kan... alhamdulillah ibu sihat.. dptla urus anak-anak..

      ain lama x online kan.. updatela blog ain tu.. akak pun nak komen ni.. hehhe

      Delete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails