Pages

Tuesday, July 31, 2012

Yusouf Selsema Jangkit Ngan Kakak

Kakak ngan Apak dua-dua selsema & batuk. Yang kakak ni suka sgt cium adik.. Selalu dia mintak.. "ibu nak muahhhh adik.." nak cium la tu. Kalau x bagi pun.. dia cium jugak adik dia.. Kekdg dia suka masuk jari dalam mulut adik dia.. Puas larang. Kalau nampak bleh la tepis-tepis tangan dia. Ni plak masih tido sebilik, kecik lagik dua-dua ni.. kenala tido sebilik lagi kan.. Tido malam-malam mcm-mcm bunyi ada.. Bunyi apak batuk, bunyi kakak batuk.. Ni adik plak batuk ngan selsema. Tapi sekali sekala je la.

Semalam, dalam kul6 pagi, tetiba adik nangis, sbb hidung dia tersumbat. Tgk kat hidung x ada plak hingus. Tapi bunyi dia bernafas mcm ada hingus.. Risau adik jadi mcm Zulaikha dulu, jangkitan telinga tengah sbb selsema keluar ikut telinga.. Ninie pun apa lagik, terus sedut hidung adik ngan mulut je. Masa Zulaikha dulu, x pernah pun buat g tu.. Huhuhu.. Lepas sedut tu, terus keluar hingus dia.. hijau... Dah la ibu puasa.. masin! hahaha. Terpaksa eh.. Pastu sambung sedut hingus dia pakai penyedut hingus.. Banyak jugak hingus dia keluar.. baru la dia nampak happy bleh bernafas..

Lepas tu terus mandikan dia ngan air suam, bagi hingus dia cair.. pastu sedut lg  ngan penyedut hingus.. Tiap kali mandi terpaksa buat g tu.. Alhamdulillah dah beransur baik .. Lega ibu.. Batuk je blum reda.. Kakak dah nampak ok. Bila anak-anak x sihat ni, ibu la paling risau.. mmg mcm pak guard la. Berjaga, kejap-kejap tgk anak.. Sabar ye ibu.. 

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails