Pages

Tuesday, March 13, 2012

Minggu ke-33: Tembamnya ..

Nampak x muka baby saya? Semalam g KSH. Sekarang ni makin kerap kena jumpa doc sbb dah makin hampir.Selang 2 minggu sekali kena jumpa doc. Seblum jumpa doc, rasa berdebor, sebb minggu seblum ni buat ujian darah, nak tahu result dia ok ke x. Alhamdulillah, kencing manis x ada, cuma Hemoglobin rendah sikit, 10.1. Range normal 11.5-16.0. Bila jmpe doc, pandai-pandai je buat kesimpulan sendiri.

Ninie: "ok kan doc hemoglobin tu, skit je kurang....."
tau doc ckp apa??
Doc: "awk ni mkn x vitamin saya bg?"
Ninie: "glurrppppppp! heheh.. ehhh makan doc, minum susu lg"
Doc:" ke... celas chelusshhhh (maksudnya.. x consisten.. kekdg je mkn..)
Ninie: ................ sengih je.. heheh
Zex: "Bahaya x doc?"
Doc:" Bahaya.. kalau masa bersalin memerlukan pemindahan darah. Awk mesti kena ambik darah yg org derma, awk mana tahu darah tu elok ke x. Contohnya: darah pesakit HIV, masa dia derma darah, mmg darah dia negatif dari HIV, sbb HIV akan postif lepas 6bulan... awk nak ke?? mana awk nak? makan vitamin sekrg, untuk normalkan hemoglobin, atau buat pindahan darah yg x tahu sakit apa awk dpt????"
Ninie:"Glurrrppp... takutnya......... x nak la doc, sy akan pastikan saya makan vitamin..."

Ha.. padanmuka Ninie kan.. degil. Tp takutla kalau jd g tu.. eeee mintak simpang..

Lepas tu doc scan baby ngan 3D. Zex dpt la tgk muka baby ni ha. Mula-mula payah nak dpt tgk muka dia, sbb dia tutup ngan tangan, bila doc usik-usik tgn dia, dia alih sikit, barula dpt tgk, tu pun pandangan sisi je. 

Sebijik muka Zulaikha! Tembam!!!!!.. mcm beso je anak saya ni.. X sabar nak tgk real!!! :-) doakan saya selamat melahirkan adik Zulaikha ni yer.. Amin.. 

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails