Pages

Tuesday, November 8, 2011

Zulaikha bila dah pandai berckp..

Lama x citer pasal Zulaikha. Bukan x ada cerita, cuma gambar x ambk. Mcm x best nak citer gambar x ada Ibarat buku cerita tanpa gambar.. Cheeewaahhh!!!  Zulaikha sekrg makin byk berckp. W'pun pelat.. tp sbb dah biasa dengan dia setiap hari dah faham sgt bahasa-bahasa dia.. antaranya:-

  • apak=Bapak
  • ibu=ibu
  • tok=tok
  • kie=tokki
  • kucing
  • bece yer=biasa dia
  • acik=nasik
  • cucu=susu
  • akit=sakit
  • nak air=nak air
  • na nak=tak nak
  • angan=jangan
  • kokok=keropok
  • cikut=biskut
  • &*%$#@@= maaf.. ibu x upaya nak translate.. ibu pun x faham.. hehehe
Masa anak kita mula berckp ni, masa ni mmg seronok. Kita mesti suka dgr dia sebut apa-apa perkataan. Tp bila time dia malas nak ckp.. suruh la ckp apa.. dia buat x tahu je.. muka selambe.. Baru-baru ni, balik dari taska, tangan dia merah.. pastu dia asyik garu je. Ninie tanya dia.. "kenapa tangan ni?"  Zulaikha ckp "gigit.. gigit ni..." mula-mula Ninie ingat dia fobia kena gigit ngan kucing.. makin hari merah tu hilang.. nampak kesan gigi kat tgn dia.. Bila g taska Ninie tanya cikgu dia. Cikgu ckp "Maaf la kak.. lupa nak bg tahu.. dia kena  gigit ngan akim.. menangis selak dia.." mmm patut la kan.. Bila dah pandai ckp.. dia bg tahu kena gigit.. tp dia x bg tahu je saper yg gigit.. kesian anak ibu... biasala budak-budak mmg g tu kan... 

2 comments:

  1. bestnya.. xsabar nk tggu hadif pandai cakap.. skrg ni dia mmg bnyk ckp.. smpi pening smua org dgr dia membebel ntah ape2.. hehe

    ReplyDelete
  2. nana: hahaha.. mesti dia bebel kat mama dia tu

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails