Pages

Wednesday, October 19, 2011

Minggu ke-11: Semakin memberat

Semlm g KSH. Macam biasa, cek kandungan. Zex bwak. sekrg ni dah malas nak memandu.. Alhamdulillah, adik zulaikha dah makin membesar. 

Mula-mula jumpa, doc tgk berat badan. Pastu doc tanya.. "alahan lg ke?" Ninie ckp.. "A  ah.. muntah sokmo.." dia pun ckp.. "ni berat naik sekilo, oklaa tu.. khasiat makanan seme di serap, kalau muntah, berat x naik.. tu masalah. X per.. lg 2-3minggu ilang la tu alahan.." Harapan berbunga dari doc.. betul ke lg 2-3minggu..??? kita tgk aje laa.. Alahan Ninie sebenarnya dh makin kurang. Cuma nikmat makan dah x ada. X ada apa pun rasa sedap. Makan asalkan kenyang aje. Pastu cepat penat. Penat sesangatnyerrrrrr.. 

Doc Khaled scan saiz baby mmg 11minggu sama ngan tarikh jangkaan sekarang. Masa scan, dah nampak adik zulaikha dah bersifat semua. Ada kaki tgn, dah terbentuk, cuma x sempurna lagi. Masih awal. Masa scan nampak dia gerak-gerak. Pastu tanya doc, "dia dah gerak-gerak ke?". Doc ckp, "mmg dah gerak... " Ninie pun ngan bangganya membuat kenyataan.. "ooooo patut la kekdg rasa mcm berdenyut mcm nadi..." sepantas kilat doc menjawap .."ehhh awk mana boleh rasa lagi.. kecik lg.." hehehehe mana laa saya tahu kan.. hahah gaya mcm anak first pulak hahahah...

Ninie ni mmg peramah sgt.. Tanya lg doc.. "Doc, bila kena start makan clomid?"--->dengan confidentnya.. Doc mcm terkejut .."ehhhh clomid tu untuk org nak dapat anak je makan.." hahahahaha silap laa pulak.. bukan clomid.. obimin.. Hehehehe.. malu tau!!!!!!!!! sampai sekrg teringat-ingat telah memalukan diri sendiri. Tulaa mulut suka sgt tanya.. tahu laa doc tu bila nak bg nyer.. Tapi Ninie mmg suka doc Khaled, sbb dia jenis kelakar. Dia x kisah kita tanya apa pun.. Masa Zulaikha dulu, pernah doc buat teka-teki kat Ninie sambil scan baby.. "awk tahu x pekerjaan apa.. bila goyang kaki je dapat duit?"... Ninie puas pikir.. yerla x kan duk saje.. goyang kaki pun dapat duit??? pastu doc gelak... "Tukang jahit la.. mcm mak awk tu.. " hehehe yerlaa dulu2 kan org jahit pakai mesin manual.. kena goyang laa kaki..  kikiki.. apsal la tak terpikir kan.... 

HTAA sekrg dah x ambik kes-kes biasa mcm Ninie, diaorg suruh g klinik kesihatan biasa. Pikir punya pikir, malas la nak g 2 tempat.. KSH lg.. KK lg.. Terus decide buat buku kat KSH aje.. Seronok bila tgk baby dah membesar.. suh doc print.. nak simpan dlm album.. heheheh


No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails