Pages

Monday, August 8, 2011

Jahitan: Jahit benang getah

Ninie byk jual baju pyjama kat blog Ninie, BeautifulZulaikha. Mesti la songlap 2-3psg kan. Zulaikha ni uncit.. so Ninie ambk saiz 3T. Pyjama ni jenama GAP ni mmg saiz dia kecik.. alang2 ambk je saiz 3T. Baju okla.. leher je nampak mcm beso. Baju tu labuh, leh la tutup perut dia yg uncit!. Tapi seluar mmg labuh. Kena lipat 2kali baru dia boleh pakai.. so.. apa lg.. ibu pun alter seluar dia..

Ni seluar yg original.. biasalaa color mmg lain sikit.. warna dia lembut sikit.. lgpun pakai HP. x canggih.. hehe. Nak potong sayang.. so ninie jahit benang getah kat kaki seluar. 
 Ni benang getah. Benang getah ni hanya guna sebelah bawah. So, gulung pada gelendung bawah. Jgn guna mesin nak gulung.. gulung pakai tgn aje..
 Dah siap jahit.. 
Ni snap dekat sikit.. Bila dah bercerut mcm ni.. seluar ni duk kat pergelangan kaki aje.. x ada laa meleret ke bawah... Habis semua seluar yg labuh Ninie buat mcm ni.. hehehe 

3 comments:

  1. owhh baru tahu cmne org buat kat lengan baju kurung trend skrg ni, cmni je rupenye,
    mesin jahit biase2 pun bley guna la maknenye eh kak benang getah ni? bley la carik :p

    ReplyDelete
  2. Nor: a ah nor. Yg ni la org guna jahit kat lengan baju. Baju raya akak tahun ni.. heheh jahit guna benang getah.

    Mesin biasa pun leh jahit.. Kompem. Kat murah je benang ni..

    ReplyDelete
  3. Nak Tanya bawah pakai benang getah, atas pakai benang biasa je ke?

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails