Pages

Wednesday, June 1, 2011

Kemampuan Motorik

Tahukah Anda?
Tahukah anda pada hari lahir pertama simanja anda, kemampuan motorik halusnya berkembang pesat. Memungut benda-benda bersaiz kecil dengan jari-jarinya. Ia juga seronok menggenggam benda-benda kecil, memasukkannya ke tempat lain dan mengeluarkannya semula. Untuk itu, sediakan permainan yang menyeronokkan sehingga ia seronok melakukannya berulang kali.

Sumber: Buku Si Manja Cerdik & Pintar
Terbitan: TINTA BALQIS PUBLISHING

 Hebat betul kemampuan motorik anakda saya ni.. ish ish ish rasanya ibu x ada pun sediakan tempat mainan dia kat sini.. tempat yg menyeronokkan sini ke??
 dah tabur semua.. cari brg lain plak nak tabur lagik..
tekunnnya kan.. nak cuba jugak lerai satu-satu.. mmg sgt berkembang pesat kemampuan motorik zulaikha ni. Cuma motorik ibu aje yg x brp nak berkembang ni.. ni siapa nak kemas balik ni?

2 comments:

  1. bgs nya ika,tolong ibu kemas umah yer...nih kalau kawan ngan dania,,sma2 rajin tolong ibu ngan mama eh...sebijik la ika nih mcm dania...

    ReplyDelete
  2. ain: agaknya perkembangan bayi mmg g tuh.. dah tiba masa dia mengemas rumah.. heheh

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails