Pages

Friday, June 17, 2011

Cubaan membuka kunci

Hari selasa lepas, ninie x g keje.. Sbb sakit perut.. agaknya perut ninie terkejut, heheh tetiba puasa hari isnin tu.. Hari selasa terus perut rasa x sedap.. ulang alik masuk tandas.. last2 x g keje stay kat umah. x larat dah.. Zulaikha plak, sakit hidung dia lum baik. Elok sgt la  teman ibu kat umah, x yah g taska. 

Dah petang, tetiba dia tunjuk kat kunci, suruh bukak pintu rumah. Ninie bg dia keluar, sbb kesian, dari pg sampai ptg duk dlm rumah.. Keluar je dari rumah.. terus menuju ke pagar, konon-konon nak bukak pintu pagar la tuh. Padahal.. pagar tu x berkunci pun..
Bersungguh-sungguh tu.. tp ninie x bg pun dia keluar.. sbb panas.. main dlm pagar rumah je..
Dah puas duk kat pagar.. g kat kereta plak.. tau plak dia kat mana nak bukak kunci tu.. padahal seingat ninie, ninie x pernah bukak kereta honda ni pakai kunci.. mmg pakai alarm key aje.. heheh bijak bijak anak ibu ni yer.. 

kunci yg dia pegang tu.. huhuhu kunci umah tok kat balok.. hahahahahah 

Akhirnya zulaikha dpt jugak keluar.. Bapak bawak pergi pasar mlm.. mmm beli mainan lagik.. suka sgt laa dia..

2 comments:

  1. pandai nya nk kuar yer ikha...ikha sm jer ngan dania..kalau ain bukak safety gate kat pintu tuh dia terus meluru kuar...suh masuk lagi dia kuar...:)

    ReplyDelete
  2. Ain: bab-bab nak meluru keluar ni.. mmg anak kita terror kan..

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails