Pages

Monday, May 23, 2011

Temosa Maklong

Temosa tu mcm karipap la. Cuma inti dia sambal ikan. Kalau karipap sambal dia ubi kentang kan. Zulaikha mmg suka sgt mkn. Kebetulan ninie goreng ptg tu utk minum petang. Temosa ni kakak ipar Ninie buat. Dia mmg terror bab buat temosa ngan karipap. Dia bg yg sejukbeku punya. So bleh simpan dlm peti ais, nak mkn, goreng aje. 

Ninie asalnya malas nak bg lg kat zulaikha, sbb temosa tu masih panas. Tapi dia nak jugak, terpaksa tipu, bg chipsmore. Kena letak dlm pinggan, sbb nak nampak sama mcm ibu punya, sementara tunggu temosa dia sejuk. Masa panas tu, dia pegang, mengamuk sakan laa.. sbb panas kena tgn,... Chipsmore tu dia x nak pun... dia tau ibu tipu dia.. hehehe 
 Bila dah dpt temosa tu, senyap aje.. Duk korek inti dlm tuh.. tekun kemain lagik..
 bila dah berlubang skit.. abis dia tabur atas meja... duk buat mcm kain buruk, lap meja.. 
rasa semula,... mmmmmm sedap...
letak balik dlm pinggan... sbb tgk ibu buat mcm tuh.. abis sebiji temosa dia makan.. minat betul makan temosa. tu kalau mintak sikit.. dia cubit skit je suap kat ibu.. hehehe

2 comments:

  1. ikha suke eh temosa tuh...adha pon suka kak..mak mertua ain rajin gak buat...mabeles...mama adha x reti buat...slalu suh tok wan adha je ryang buat..nih dia x de kat cni,rindu plak ngan temosa dia..:)

    ibu nk tipu ikheha ,ikha tau la ibu...ikha kan dh beso...tau beza mn biskut ngan temosa la bu...:)

    ReplyDelete
  2. Ain: itula.. kakak ipar akak mmg terror.. suka sgt kalau dibuat.. akak x pandai.. inti ikan tu yg ptg.. kena sedap..

    Ibu ingat ikha x kenal.. heheh rupanya pandai sgt dia..

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails