Pages

Wednesday, April 27, 2011

kul4 pagi

semlm, ninie oustation p'jaya. Disebb kan nak g balik hari.. Terpaksa g awal pagi. Kul4pagi ninie dah tunggu driver kat opis, kt bhgn kecemasan HTAA.. Ninie sebenarnya silap waktu. Patutnya 4.30pg bertolak. Terlajak awak sampai.. kul4pg.. 

Sementara tunggu driver sampai, Ninie mmg stay je dlm kereta.. Duk  memandang keadaan kat luar... Ramai betul remaja duk lepak² tepi² jalan.. Agaknya ada kes eksiden motor.. sbb tu ramai budak² lepak. Memandang dari side mirror kereta, ada sepsg remaja tgh berjln.. menuju ke arah budak² lepak tu. Ninie perhati aje..dalam hati mmg rasa sgt sedih.... Kenapa diaorg masih kat luar pada waktu ni. Ninie agakla budak² ni dalam umur 15-18 tahun. Yang lagik ninie terkejut.. sbb ada perempuan, siap hisap rokok.. join budak² lelaki.. Nauzubillah, mintak jauh laa anak² kita mcm ni.

Rasa mendebarkan membesarkan anak dalam dunia sekrg ni kan... mcm manala nak hadapi zaman remaja anak Ninie nanti. mmm Ninie ingat, mak ayah ninie membesarkan Ninie mcm mana. Hormat org tua, pegangan agama paling penting. Yerla.. bukan selamanya anak duduk ngan mak kan.. Bila kita ada pegangan agama, dan ingat mak ayah kita.. kita akan kukuh.. tetap pendirian. Ninie cuma berdoa.. semoga Allah kurniakan Ninie anak yg solehah.. risau rasanya bila melihat anak² zaman sekrg ni... 

2 comments:

  1. hehhe..terlajak stgh jam yer kak..:)

    budak2 skang mmg terlalu bebas..sgt2 takut tgk budak zaman skang nih...zaman ain dulu2 nk kuar umah pon takut...huhuhu

    ReplyDelete
  2. Ain: zaman sekrg ni terlalu sosial.. terlalu bebas.. budak sekrg berani sgt.. x pk masa depan..

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails