Pages

Tuesday, April 5, 2011

JJCM: Restoran Ketupat

Ni kisah dah lama. Baru nak citer.. Cable USB ilang.. Zulaikha campak mana ntah.. Sib baik ada lagi satu spare. Huhuhu. Minggu lepas, g jln² ECM je. Bawak Zulaikha jenjln. First time g jenjln.. Ninie x beli apa.. selamat duit.. Hahah. Bukan selalu dpt tahan tgn dari membeli. Ada je idea, padahal x ada pun dlm senarai menunggu.. Lepas penat jalan² singgah Restoran Ketupat. Kat bangunan baru.. Hampir² dengan trafik light Tg. Lumpur. Zex ni mmg gemar sgt makan satay. Ninie, x brp sgt. Tp makan la. Yg jadi tertarik nak g. Sbb dia tulis "satay kajang". Kebetulan pergi sini, tgk x ramai lg org. Tengah lapar, baik cari tempat x ramai org kan. Cepat skit. Dia mmg hidangan satay je tau. Satay ayam, daging.. rusa ngan kambing. Side dishes lain.. Nasi lemak.

Agaknya sbb tu restoran ni nama restoran ketupat, sbb dia hidangkan nasi impit tu ngan ketupat nasi. Macam hari raya pulak. Rasa satay dia.. sedap, boleh la. Tapi x leh lawan la satayt haji samuri tu. Tapi mmg selesa la kat restoran ni. Harga??? ntah.. Zex bayo.. heheh
Zulaikha x lepas peluang nak mkn satay. Mulanya bimbang nak bg. Tapi dia mengamuk nak. Bagi satu.. dia nak dua.. dah tu dua2 tgn dia pegang.. Jgn x tahu.. habis sebatang dia makan satay tu. Yg satu lagik.. ibu la makan. Main2 kan dia.. suruh dia suap.. Baik tau ikha ni. dia suap ibu.. apa lagik.. ibu ambik peluang laa.. seme ibu sapu.. Yg last sekali.. dia tgk dah x ada.. dia mengamuk sakan la. Hahah terpaksa ibu pulangkan balik satay dia.. 

2 comments:

  1. hehehe...sodapnya....ooo anak tokey dh rasami baju baru eh...hehhehe

    bila nk blanja ain mkn kat cni nih...:p

    ReplyDelete
  2. ain: mestila .. lawo ambik dulu.. baru tau saiz mcm mana kan..

    Nak suh belanja.. meh dtg umah akak..

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails