Pages

Friday, April 1, 2011

batuk mlm hari ..

*Ninie suka tgk dia tido.. geram!!!
Tetiap hari.. balik dari kerja, Ninie akan berjalan ke taska zulaikha. Tunggu zex ambik kat sana. Tapi semlm, Ninie terlambat. Sampai taska, tgk zex dah ada depan pintu pagar taska. Ingatkan Zulaikha dengan cikgunya lagik.. rupanya dah bergembira dengan bapak dia dlam kereta. Melompat².. sbb dapat pegang stereng. Terus je Ninie masuk kereta.. balik rumah la.

Selalunya Zulaikha mmg duduk belakang dengan Ninie. Sbb dia mmg duduk x diam kalau duduk depan. Semlm agaknya suka sgt.. main lompat².. dia terbatuk.. terus muntah. Habis seme susu keluar. Kebetulan Ninie baru lepas directfeed dia dalam kereta. Ingat secara x sengaja dia muntah.. 

Sampai rumah.. bapak dia x bg main kat luar, sbb hujan., kebetulan nampak dia pun mengantuk je. Terus je Ninie tidokan dia.. Asyik batuk aje dia.. kesian pulak.. Agaknya mmg dia dah kena batuk la tu. Lama dah da x kena batuk. Semlm, terpaksa sapu vicks kat belakang, tengkuk ngan dada dia.. Kat tapak kaki.. tido berstokin dia semlm.. takut sejuk. Harini g sekolah bawak bekal ubat... takut berlarutan.. Paling risau kena jangkitan telinga balik.. mintak2 cepat sembuh la anak ibu ni. Amin..

2 comments:

  1. Alo lo siannya dia. Semoga cepat sembuh ;) Nanti boleh lompat lompat lagi

    ReplyDelete
  2. Yatie: terima kasih... :-) bab lompat lu la x larat nak larang.. hehehe

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails