Pages

Friday, November 12, 2010

Rindunya Ibu

3 hari Ninie kat Putrajaya. Tido kat umah kawan Ninie, Tanty. Sib baik dia bg tumpang.. kalau x .. jenuh laa nak cari hotel.. Hotel dalam putrajaya semuanya mahal.. Sekse nak membayar.. 

Duk kat P'jaya mmg x senang hati.. teringat kat Zulaikha. Masa hantar dia.. dia mcm batuk skit.. Malam tu cikgu telefon.. 3kali Zulaikha muntah.. tu pun Ninie dah bekal siap² ubat batuk.. Ni batuk mesti gara² main anak patung baru.. berbulu.. kesiannya anak ibu ni... Malam, dia x tido sgt.. ngan cikgu sekali berjaga.. sbb dia batuk.. & demam...

Hari ke-2, Zex ambik dia bawak g KSH. X sangka ye.. bapak bleh bawak Zulaikha x ada org teman.. Bapak rasa bangga bila ada org puji.. Pandai bapak bawak Zulaikha g Hospital.. Ibu pun puji.. sbb berjaya bawak g.. Zulaikha pun x meragam.. Alhamdulillah doc ckp, batuk biasa.. X laa perlu risau.. cuma ambik ubat mcm biasa la..

Cikgu Zulaikha sib baik laa rajin update pasal dia.. Rajin call.. ibu x ada 3G.. kalau x leh laa tgk gelagat dia.. Cikgu dia bg dia dgr suara Ninie kat phone.. Kemain lagik dia sengih.. rindu ibu yer... 

Dah hari ke-3, Ninie mmg x sabar betul nak balik... cikgu ckp.. dia x nak minum susu sgt.. x ada selera agaknya.. Kebetulan kakak ipar Ninie nak ambik ikha lepas dia balik dari sekolah. Kul4 dia dtg ambik.. dia ckp.. ikha x nak ngan dia.. tp x nangis.. so dia ambik aje..

Ninie hope sgt masa Zex ambik Ninie kat tempat kerja Zulaikha ada sekali... rupanya... x ada.. dia nangis masa Zex nak bwk dia sekali... Tapi Zex citer, masa dia sampai kat umah kakak dia.. Zulaikha terus suruh dia dukung.. x nak duduk bawah main... siannya laa..

Sampai umah kakak ipar, Ninie panggil dia.. dia tengah main... terus berpaling.. kenal suara ibu yer.. siannya dia.. Terus ambik peluk dia.. rindunya x terhingga..  Ninie cium dia puas²... tetiba kan.......... semacam je bau anak ibu ni... Belek² rupanya dia.... ukkkk ukkkkk... bagus.. bg hadiah kat ibu yer.. heheheh Terpaksa ibu basuh dia dulu.. 

Dah siap².. dia mcm nak susu.. bg susu botol dia x nak.. duk sondol² ibu nak susu..  ni mesti rindu nak directfeed.. Masa dalam keter balik ke umah.. bg je DF.. dia terus kenyang.. tido.. Tgk dia tido.. mmg kesian sgt... Sedih tinggal dia 3hari..  Gambar bawah ni.. semua cikgu dia yg MMS..

possing khas utk ibu..
dah malam.. x tido lagik.. teringat kat ibu..

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails