Pages

Monday, November 22, 2010

Raya yg agak hambar..

Tahun ni raya haji Ninie mmg hambar sgt... Muka nampak happy.. tapi dalam hati.. tuhan sahaja yg tahu.. Teringat sgt kat mak & abah.. Dulu² penah jugak raya haji kat lain.. tapi masa tu zaman belajar.. so x berapa nak heran.. Bila dah kawen ni.. mak & abah g haji.. Ninie kena raya umah mak mentua.. Mana sama umah mak mentua ngan umah mak sendiri.... Jauh bezanya.. :-(

Pagi raya siap² pakai baju raya.. baju yg mak & abah kirim dari Mekah.. Pakai jubah kami bertiga.. macam maulana di padang pasir.. hehehe.. Zulaikha pun pakai baju jubah seluar.. besar skit ngan dia.. tapi pakai je sbb mak kirim dari jauh.. Tapi lepas pakai baju.. x tahu nak g mana.. ambik gambar.. tukar pakai baju biasa balik.. punya la x rasa langsung suasana raya... Paling rindu.. rendang mak.. rendang paling sedap.. Tahun ni.. x jamah langsung mana² rendang.. sbb x ada selera sgt nak makan.. Dengan kata lainnya.. mcm x raya pun.. Kalau mak & abah ada.. mesti dpt cium tangan mak & abah.. Makan rendang.. ketupat nasi yg abah suka.. pastu reramai.. g jalan umah Poksin.. Makjang.. Ummi.. Pokde & Mak Miah.. 

Rumah poksin.. kompem makan nasi briyani.. Umah mak jang.. Kompem nasi tomato.. kuah kacang.. Umah Maknyah.. mesti mee jawa.. Umah Pokde.. Sup tulang & Nasi dagang.. 

Pokde x g haji.. tapi Ninie x g pun raya umah pokde.. sbb beraya di Pekan.. Umah ummi.. Pokcik Aman je yg x g haji.. tapi apa laa pokcik tu tahu masak.. hahahah .... 

Kesian tgk sepupu² Ninie yg bujang.. especially yg sekolah or belajar lagik.. Yg dah kawen oklaa.. Boleh balik umah mak mentua.. Tapi x kan nak hangkut diaorg balik umah mak mentua plak kan.. Tinggal laa budak² tu urus diri kat umah.. Khamis malam.. last² buat laa BBQ.. Ninie goreng mee aje. tu je pun reti buat... Makan ramai².. Dapat la hiburkan hati..Tapi mmg lain kan.. raya tanpa mak ayah sendiri ni.. Terasa sgt perbezaan dia... Nak plak mcm kami ni.. semua rajin² belaka tolong mak kat dapur..  Tu yg x pandai masak.. hehehe.. bila keadaan mcm ni.. main telan je apa ada.. sodap ke x sodap ke.. makan aje le

Jumaat ni balik laa diaorg semua tu.. x sabarnya!

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails