Pages

Tuesday, September 28, 2010

Vicks 4 ~batuk & selsema~

mmm.. kisah biasa Zulaikha.. asal g taska je mesti kena batuk dan selsema.. tp kali ni x demam.. legalaa skit.. Ada laa org kondem ninie... "kata minum susu ibu.. kena jugak sakit.........." ayat kejam kan.. sampai hati dia buat ayat macam ni kan.. 

sakit tu.. semua org kena.. x kira siapa.. minum susu ibu tu bukan laa x kena sakit langsung.. tp kurang laa skit dari baby susu formula.. tp bg ninie kan.. ni semua alasan bg org yg mmg x nak bg susu ibu kat anak dia.. kalau kita ckp sejuta pun kebaikan susu ibu.. kalau dia x nak.. mcm² alasan dia bg kan.. lantak laa dia.. yg ptg.. ninie mmg nak bg susu ibu utk zulaikha.. sakit.. tu dugaan utk ninie.. event doktor yg tahu pasal kesihatan pun sakit.. (.. sy keje hospital.. tahu sgt laa.. )

balik kepada kisah batuk & selsema zulaikha.. Kalau dia batuk or selsema.. barang yg selalu ninie bawak.. vicks ni... bg ninie.. mmg sgt berkesan nak bantu legakan batuk or selsema dia.. kalau dia selsema.. hidung tersumbat.. especially mlm, waktu tido.. sampai nangis².. ninie akan sapu pada bhgn belakang & dada dia.. lepas tu tapak kaki dia.. pakaikan dia stokin.. bg dia tido meniarap.. mmg dia boleh tido dah lepas tu.. 

penah sekali.. balik pekan, ninie lupa bawak balik ni.. mlm tu mmg dia x leh tido.. kesian sgt.. sampai zex nak keluar g bli vicks.. 

Diingatkan juga.. vicks ni ada 2 jenis.. dewasa .. ngan baby.. kita bli laa yg baby ni.. utk baby hingga umur 5thn. ninie beli ni kat guardian... sekrg ni byk dah farmasi jual khas utk bb ni.. senang nak cari.. selamat mencuba! ~syarikat ni byr komisyen x.. sbb tolong promote~huhuhuhu

2 comments:

linkwithin

Related Posts with Thumbnails