Pages

Monday, September 20, 2010

Meriahnya Raya dengan Zulaikha

Perasaan raya tahun ni mmg berbeza. Dulu kami berdua.. tahun ni bertiga.. tahun depan??? ahahah... tu tahun depan punya citer yer.. 

Tahun ni ninie sebenarnya agak kelam kabut juga ngan persiapan raya.. Tahun ni first time duk sendiri. Tak duduk ngan mak.. Walaupun umah mak kat balok umah mak z kat pekan.. tetap isu jugak nak balik raya.. hehehe..  bukan apa.. Tahun dulu² ninie duk umah mak.. so, mmg awal² dah tolong mak siapkan hal raya kat umah.. lepas tu balik umah mentua.. tahun ni jd berebut laa nak balik.. mmm tu laa dekat pun susah jugak.. nak kena adil laa balik kan.. umah z x aper.. adikberadik dia ramai.. tp.. pg  raya.. lepas salam² ngan mak zex.. semua balik umah blah mentua masing² plak.. jd x ada org plak kat pekan.. serba salah juga.. 
Ninie ngan zex mmg ambik cuti sehari seblum raya. Balik umah mak kat Balok hari Rabu lepas keje.. buka puasa kat sana.. Mlm kul11-5pagi.. duk jahit baju raya Ninie ngan Zulaikha.. Mmg pening lalat laa pg khamis tuh.. thari.. siap² balik pekan pulak.. Raya pertama pg tu.. mmg raya di pekan, lepas tu balik Balok.. Ninie kesian betul ngan mak & abah, pg raya tu, mmg adik ninie etty & along ada kat umah.. raya ke-2 semua balik umah mentua. Ninie kena tido umah mak.. sbb abah x sihat. Bimbang jugak kalau jd apa².. org² disekeling umah mak plak.. makjang pakjang.. pokde mokde.. umi pokcik.. poksin umi t.. semua g beraya kat lain plak.. mak ngan abah je x g mana.. sbb abah x sihat.. pg tu.. seblum makjang g beraya ke Endau.. sempat cek darah abah.. mmmm... tinggi jugak.. sbb tu abah x larat.. kesian abah... 
Mulanya nak balik penang raya ke-2, tapi x jadi.. sbb abah teruk demam.. last² isnin pg tu kami bertolak ke Penang.. Balik semula ke Kuantan, khamis. Nak balik ke kuantan pun tetiba kul3pagi.. abah demam teruk.. ninie ngan zex tawakkal je balik kuantan dlm keadaan abah mcm tu.. abah nak balik jugak.. sbb dia dah dapat surat panggilan ke haji 10 oktober ni.. dia risau barang² nak g haji x siap lg. tu laa juga tujuan dia nak balik ke Penang.. sbb nak jumpa saudara-mara & adikberadik dia..nak mintak maaf.. seblum ke tanah suci.. Harap² abah, mak.. Poksin & ummie tie, Makjang & pakjang, Ummi ton & mak miah dapat tunai kan haji dengan sempurna.. kami anak² sentiasa doakan hajat diaorg tercapai.. raya haji tahun ni.. kami semua kena raya sendiri laa.. parents semua ke tanah suci.. 
Sepjg jalan ke Penang, Ninie rasa senang skit, sbb x yah bawak bekal susu. Breastfeed aje Zulaikha.. dah kenyang dia tido.. x byk ragam sgt dlm keter.. Dia sekrg ni, sejak raya.. x nak ngan org lain.. asyik ibu aje.. bapak pun dia x nak.. ntah naper.. dia kenal org dah kot..
Rasa seronok sgt beraya ngan Zulaikha.. g mana² semua org geram kat dia .. hehehe.. suka buat mcm² aksi.. ni pakai baju sama ngan ibu.. ni yg ibu bangga ni.. org puji.. ibu jait  baju lawa.. ahahahahahaah.. mcm beli kat kedai... kalau kerana anak .. kul 5pg pun sanggup lg jait baju kan.. 
suka bergambar dah sekrg ni.. asal bergambar je.. sengih kemain lagik..

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails