Pages

Monday, August 2, 2010

Zulaikha Jatuh Katil...

mmmm sebenarnya dah seminggu kisah ni.. tapi mula x nak citer. Tapi citer jugak.. supaya jadi iktibar kat ninie dan org² lain yg baca blog ni.. (.. ngan harapan ada laa org baca).. 

Hari tu, Ninie mmg letih yg amat sgt. Maklumlaa.. keje lagik.. menyusu lagik.. Sampai umah je dah menanti kerja umah yg banyak.. Tu pun lega, bab makan malam.. zex urus sendiri. Sbb memlm, dia je yg makan.. Ninie diet memlm.. hehehe. Kekdg dia masak utk Ninie jugak.. paksa Ninie makan.. tapi Ninie marah dia, hahaha.. mcm mana nak suruh isteri jadi cun, asyik  nak menggemukkan istri aje.. dia ckp laa.. x ada pun lg dia ckp istri dia x cun.. (... ninie ttp x nak jugak!..) tapi.. kekdg belasah aja.. siap lebih dari zex lg makan nyer.. hehehe

Selalunya kul 9pm ke atas, Zulaikha dah ngantuk, Ninie kena tidokan dia.. kekdg  tu dlm buai aje. Kekdg tido atas katil, sbb ninie susu kan dia secara berbaring. Zulaikha mmg suka bergolek-golek. Kalau kat ruang tamu rumah tu, mmg habis satu ruang tamu tu dia golek. Atas katil pun sama. 

Mlm tu, Ninie dah pagar keliling dia ngan bantal. Sbb kalau dia golek, tetiba ada bantal.. dia x bleh nak golek... Ntah mcm mana, Ninie penat sgt, Ninie yg tido, bukan dia.. Ninie sedar² dgr suara dia nangis sekuat hati.. Tgk atas katil x ada.. mmg panik sgt Ninie masa tu, Zex ada dlm bilik komputer. Dia pun terkejut. Ninie cari Zulaikha, ada bawah katil.. keras dia nangis.. sedih sgt.. Ninie peluk dia.. teresak² dia nangis.. Tuhan je tahu hati ibu mcm mana masa tu.. Terus cek kepala & badan dia.. Alhamdulillah x ada apa²..

Rupanya, bantal tu Zulaikha tolak, so, dia jatuh atas bantal tu, yg dia nangis, sbb tergolek bawah katil.. Gelap. Dia takut.. Ninie sampai sekrg hari² doa & mintak pada Allah, supaya lindungi Zulaikha sentiasa.. Agaknya, mcm org tua selalu ckp, malaikat sambut.. Lepas peluk dia.. dia dah diam dah.. 

Mulanya x nak bg tahu mak Ninie, tetiba dia boleh telefon.. dialog dia mcm ni:-
Ninie: "salam mak, buat apa? mak telefon tadi ek.. Ninie x perasan.. Naper mak telefon?"
Mak: "x ada apa².. saje je mak telefon. tetiba teringat kat Zulaikha. Dia sihat? Ok ke dia?"...
Ninie : "Glurppp!.. mmmm mak sebenarnyakan.. Zulaikha jatuh katil semlm...."
Mak: "patutlaa mak x sedap hati... brp kali mak dah pesan.. jgn letak Zulaikha atas katil.. dia tgh lasak.. bla.. bla ... bla... bla.."

Mmg panjang laa syarahan dia.. Hehehe.. tula x dgr ckp mak kan.. Ninie dah serik.. sekrg ni selg dia x tido.. Ninie x tido.. x pun kalau ngantuk sgt, bg zex, suruh dia buh dalam buaian..  Lepas tu angkat dia, bg dia tido dlm playpen (katil baby).. 

Jumaat balik pekan kejap, lepas tu balik Balok.. mmm tok dia cek laa Zulaikha.. kena marah jugak lg.. sbb penuh muka Zulaikha bintik².. kena gigit nyamuk.. mmm sokmo ibu kena marah ngan tok... x perlaa.. ibu x kisah.. dah biasa.. hehehe..

tambah skit lagi.. bukan kena bebel ngan mak aje yer.. hampir semua mak & pak sedara bebel.. huhuhu.. padan muka ibu!

3 comments:

  1. haa..tu yg umie cite tu.. abah pon bebel..abah ckp jgn letak atas katil..dorg suke golek2..hehhe.. sib bek jatuh atas bantal..riso gile woo kalo dorg terhantuk2 ni.. tulang dorg bukannye keras lg..

    ReplyDelete
  2. itulaa.. bukan sorg bebel.. pokcik aman bebel.. tu blum jumpa maknyoh.. hehehehe pedih telinga wehhhh

    ReplyDelete
  3. hahahaa.. mmg pon..sume org akan bebel.. ihhihihihi...

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails