Pages

Thursday, August 19, 2010

Zulaikha 6Bulan@makan kali pertama


semlm g klinik balok. Sib baik ayu (sepupu ninie) ada.. dia baru balik dari jerman. cuti² malaysia.. kalau x, mmg susah laa nak g klinik. zex mcm biasa, dia kan ngajar. payah nak tinggal kelas.  Semlm Zulaikha kena cucuk Hepatitis B. Mula² pun dah nangis.. sbb kita peluk dia kuat² sbb x  nak kasi dia gerak. dah cucuk.. dia sambung nangis.. sambil tgk org yg cucuk dia tuh.. sib baik kejap je nangis..

semlm ibu bleh berehat... ada org sukarela nak jaga ikha. Bukan ibu x nak jaga.. cumanya mmg ayu nak sgt jumpa ikha. Dia x pernah jumpa ikha lg since lahir. Sbb masa tu ayu ada kat jerman. Belajar. Bagus anak ibu ni.. baik je duk ngan ayu & ummi. 

Kelakar laa ayu cter.. bawak ikha g care4. Ngan ummi & ayu x nak tido. pakcik Aman dukung je terus tido.. harum sgt bau tokki yer.. sampai tertido. x pun.. pengsan ngan bau tokki.. huhuhu.. 

Kejap je masa berlalu.. dah 6 bulan umur dia. Ninie dah ajar dia makan skit² seblum ni. Dia x brp suka sgt lg. dia x pandai. Semlm ayu suap dia biskut jenis MILNA tu pun dia makan separuh je. tu pun kena tlg suapkan.. dia x pandai.. ada ke dia tarah² ngan gigi dia.. Kat umah ninie mmg blend bubur nasi + susu. Skit je dia makan.. baru nak belajar makan pejal.. x per.. kena ambik masa skit.. Bila dia dah start mkn, mmg kurg la dia nak susu. sebb dia kenyang lama.. Mmmm berat dah 7kg... start makan ni x tahu laa... makin naik laa agaknya..

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails