Pages

Monday, July 5, 2010

Super WoMEN!

ni sekali lg topik memuji diri sendiri. Sesiapa yg x sanggup nak baca, jgn teruskan membaca ye. Bimbang takut termuntah.. huhuhuhuu.. 

Ayat SUPER WOMEN ni ninie cilok dari kakak ipar ninie. 
Dia selalu ckp, "kita ni kan mmg super women". 
Ninie tanya, "kenapa ?". 
Dia ckp lagik, " Yerla, kita buat kerja mcm² dalam sehari, kat tempat keje .. keje.. balik umah.. sibuk ngan anak, suami & kerja rumah, badan x rehat pun... lelaki... ???"  sendiri jawap la.. hehehe
Mmmm.. betul jugak kan. Hebat sungguh Allah ciptakan wanita. Boleh uruskan segala benda dalam sehari. Ninie pun sama jugak.. hehehe.. Sabtu & Ahad baru ni..walapun cuti, sibuk memanjang. itu Sabtu Ahad. Kalau hari bekerja lagik la sibuk nyer. Tapi tu la tanggungjawab perempuan. Kena redha la kan. Bukan senang nak dapat syurga. 

Bila suami bantu, walaupun sikit je. Rasa bahagia sangat². Rasa seronok dapat suami yg memahami. Kalau kita penat, dia tolong kemas umah, tolong basuh pinggan , etc... Kekdg tu, dia tanya je pun dah rasa suka sgt.. kot² ada keje bleh dia tolong. Sebenarnya mmg perempuan mmg suka buat kerja rumah kan.. Tapi bila byk sgt + suami x nak tolong, mmg rasa bebanan. Tapi apa salahnya kalau suami tolong kan.. 

Kalau kita suri rumah sepenuh  masa, mungkin dah jadi rutin ngan kerja² rumah. Tapi kalau bekerja, mmg mengharap sgt suami tolong, sbb kita pun tolong suami jugak kan. Cari nafkah untuk keluarga untuk bantu suami. so.. sharing is caring laa.. 

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails