Pages

Monday, June 28, 2010

Ninie nampk kurus laa.. :)))

ni kira topik memuji diri sendiri.. hehehe. betul ke ninie dah kurus??? ramai tegur ninie dah kurus.. kalau dr segi pandangan mata.. ya betul. ninie dah kurus. tp x la kurus mcm masa zaman remaja dulu. tapi kurus la. kurus kah kalau berat mcm ni????
  • Mengandungkan Zulaikha - 81.5kg
  • Sebelum Mengandung - 65kg
  • Sekrg->> jeng jeng jeng .... 59kg
mcm mana agaknya ninie boleh kurus yer.. antara faktor² yang dikenalpasti:-
  1. Berpantang ngan jayanya - mak x bg ninie makan benda lain selain ikan bakar/roti bakar. bagus gak kan.. bleh kurus. tapi ninie mmg x tahan ngan air batu.. taram je.masa tu musim panas.. tahu dek mak ni.. mau kena kerate.
  2. Tak cukup tido - ada anak ni mmg x cukup tido. byk keje.. anak lg.. umah lagik.
  3. Aktif - sejak ada anak mmg aktif sesgt nyer. kemas umah siang malam.. padahal umah bukan laa ada brg sgt pun. duduk plak umah sendiri. seme benda buat sendiri. dulu duk umah mak.. ramai org.. mak ada.. adik ada. so diaorg yg byk buat keje.. ninie buat apa?? mesti laa tido.. kuikuikui..
  4. Berdiet - x la diet sgt. cuma ninie dah kurgkan makan benda berlemak. mcm lauk berlemak. ninie suka makan roti lagik dari  nasi. Memlm plak ninie jarang makan heavy. makan roti je byk. nasi memlm mmg dijauhkan sgt². tapi kekdg makan je.. hehehe
  5. Breastfeed - paling berkesan dlm hidup ninie. seblum ni diet la bagai nak rak pun.. ninie mmg susah nak kurus. sejak BF ni mmg senang je nak kurus. doc khaled pun penah ckp ngan ninie. "awk nak kurus semula kan??, BF la." ninie tanya "kenapa?". doc ckp, "lemak pada badan kita akan bg pada susu, susu anak minum, sbb tu baby bulat ibu kurus". mmm.. rupa² nya.  BF ni mmg elok sgt utk kesihatan ibu. masa baby sucking mmg kita akan rasa kat bhgn rahim kita berdenyut². rahim akan cepat pengecut. dulu.. ninie rasa perut ninie sgtlaa buncit.. sekrg ni buncit jugak.. tp x laa seteruk dulu. Lagi pun BF ni kena minum air byk². air masak tu ada laa 2 litre sehari ninie minum. mmg bagus la utk digest. dulu sembelit kerap. sekrg dah kurang. paling best, baju lama dah muat kembali. ninie dah try seluar jeans lama.. muat.. so amazing!. ninie target nak kurus sampai 55kg.. harap berjaya. chaiyo!!  





4 comments:

  1. blom sampai target. x leh tahniah lagik laa..

    ReplyDelete
  2. pujian yg dinanti-nantikan gitu...

    ReplyDelete
  3. hehehe... mmg nak sgt kurus kembali..

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails