Pages

Monday, June 28, 2010

Menyamuk plak anak ibu ni

hari sabtu ninie & zex g kenduri kahwin. bawak zulaikha. masa kat kenduri dia ok jer. lepas g kenduri, kami g east cost mall (ECM) plak. dia tido.. letak dlm stroller. ninie biasala, pantang jumpe tempat beli baju baby. sibuk duk mencari baju zulaikha. memlm mmg bg zulaikha tido pakai baju lengan pjg. sbb tido dlm ekon. kebetulan bj lengan pjg dia dah kurg sbbnya byk da x muat. dia dah makin membesar.

zex bawak dia ke sana ke mari, tetiba tgh asyik ninie membelek baju kat parkson, dgr suara budak membebel² (bhs dia la...) heheh mcm kenal je suara tu.. mmm zulaikha laa tu. terus g cari. tgk dia duk membelek² jari dia sambil membebel .. AAaaaAAaaaAAaaaAA... nampak je ibu, terus suh dukung. adula.. x leh laa ibu nak membeli ni. dpt sepsg je bj dia. terus suh zex g kaunter bayar.

ninie pakai "ring sling" dukung zulaikha. rasa mcm x best plak. sbb dia da besar & x nak langsung duk diam. masa kat care4 dia dah mcm gelisah je. pas bli, terus g parking keter. masa nak byr tiket parking, tetiba je dia nangis sekuat hati.. panik ibu kejap.. x penah² dia mcm tuh. pelik sgt rasa. dlm keter pun ngamuk jugak... sampai umah je dia ok. terus mandikan dia.. & tido. menyamuk nak tido laa agaknya. selalunya kalau dia nak tido.. tepuk² je terus tido.. ni lain plak pesen dia.

hari ahad, zex x ada. balik pekan. ninie ngan zulaikha je kat umah. dia ngamuk lagik. mata tu ngantuk sgt nak tido. letak dlm buai pun ngamuk jugak. habis jiran tetangga dengar. x penah² dgr suara dia, tetiba dgr suara dia menjerit. risau jugak ninie kalau dia sakit ke apa.. bila dukung, bawak jejln.. dia diam.. siap sengih² lagik tuh.. anak ibu nih..

pagi ni masa hantar dia ke taska, ninie tanya cikgu dia, cikgu dia ckp, zulaikha mmg g tu, suka mengamuk + merajuk. kalau lambat je panaskan susu dia, dia siap merajuk, x mau isap dah susu. sambung mengamuk pas tu.. amboiiii comelnyer perangai anak ibu ni yer..

ninie rasa lega bila dgr cikgu ckp g tu, at least tahu, dia mmg x sakit. makin besar, makin mcm² laa perangai dia.. bukan senang yer nak jd ibu. kena tahan kerenah anak². ni baru umur 4 bulan. tp.. itula keseronokan menjadi ibu. penat masa dia ngamuk, tapi sebenarnya terhibur.. ibu byk belajar benda baru.. berusaha nak jd ibu terbaik!

2 comments:

  1. sama peel ngn anak sy..kalo da mengamuk trs merajuk x nk susu...kene pujuk bwk gi jalan2 baru ok..

    ReplyDelete
  2. cute mommy: huhu pandai demand budak kecik ni kan..

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts with Thumbnails