Pages

Tuesday, June 15, 2010

jadual susu zulaikha

sekrg ni zulaikha dah bleh agak sehari dia minum pukul brp.. ninie perhatikan zulaikha ni siang hari dia mmg small eater. malam dia kuat nyusu.. dalam hati tu ada jugak bimbang bila dia minum skit masa siang hari.. sbb kalau bg taska susu 4botol x 5 oz.. mmg x abis 1 botol.. kekdg dlm 6 oz x abis. tapi dia dah kenyang.. badan pun bulat boleh tahan.. buat apa nak bimbang kan kalau dia minum skit pun..

mmm.. satu lg kebimbangan.. takut dia x suka directfeed. penah sekali masa cuti, ninie bg directfeed.. dia mcam marah.. tp ninie paksa.. buat x tahu jer.. lelama dia nyonyot jugak.. hehehe.. tapi kalau di malam hari.. mmg x ada hal punya.. mata mamai² mmg dia bergayut x nak lepas plak. terpaksalaa sumbat puting kosong.. tp kan.. org ckp.. x elok puting kosong ni.. zulaikha bg dia puting kosong time dia nak gayut x nak lepas jer. kalau tido biasa dia mmg x nak pun puting kosong..

jadual susu di kala kerja :-
  • 6.00 am - directfeed
  • 7.30 am- 5.30 pm - bottle feeding (taska) {5 oz x 4 botol
  • 6.00 pm - directfeed
  • 8.00 pm - direcfeed
  • 11.00 pm- bottle feeding { 4 oz
  • 2.00 am- directfeed
jadual susu di kala cuti/rumah :-
  • 6.00 am - directfeed
  • 8.00 am - bottle feeding { 2.5 oz
  • 10.00 am - bottle feeding { 2.5 oz
  • 12.00 pm - bottle feeding { 3.0 oz
  • 2.00 pm - bottle feeding { 3.0 oz
  • 4.00 pm - bottle feeding { 2.5 oz
  • 6.00 pm - directfeed
  • 8.00 pm - direcfeed
  • 11.00 pm- bottle feeding { 4 oz
  • 2.00 am- directfeed
- masa ni berubah².. tapi lebih kurang mcm ni laa cara zulaikha menyusu.. bila dah tahu.. senang nak panaskan susu. x laa membazir. kalau x.. rugi je panas byk² x abis..

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails