Pages

Tuesday, May 11, 2010

sedihnya kehilangan Pak Jalil

hari rabu (6 Mei 2010) ninie dapat panggilan dari Maknyah. Pakjalil masuk HTAA ni. kebetulan ninie keje sini.. seblum ambik zulaikha, ninie g tgk Pakjalil. masa tgk ni x terdetik langsung jadi apa² kat Pakjalil.. ninie cuma tgk muka dia mcm letih sgt. Pakjalil nak berckp.. tp ninie suh dia tido jer.. rehat. ninie cuma sembang ngan Maknyah. kesian Maknyah.. dia x tahan tgk dokter asyik ambik darah Pakjalil. sakit .. x jugak baik.. mmmm.. mau x nyer.. sejak Pakjalil kena demam truk tahun lepas.. sampa sekrg.. dia masih x kembali sihat mcm dulu.. dugaan utk Maknyah & May. Dokter ckp Pakjalil ni kena demam melidosis. ninie bukan tahu sgt sakit ni mcm mana..

hari khamis (7 mei 2010). ninie g sarapan pagi.. lepas sarapan, ummi telefon, dia ckp Pakjalil tenat. ninie rasa terkejut sgt, bergegas ninie g tgk dia kat wad. Masa sampai tu.. dokter tgh buat CPR. Maknyah dah bengkak mata nangis.. ninie terus masuk tgk dokter buat CPR. masa tu terus berlinang air mata.. sakitnya Pakjalil.. Ajal Pakjalil dah sampai agaknya.. Hanya Allah sahaja yg Maha Mengetahui..

kebetulan ninie ni staf kat HTAA, bleh laa ninie duduk sepjg masa tgk Pakjalil.. saudara mara yg dtg semuanya bergilir² ajar dia mengucap. akhirnya.. Pakjalil pergi juga tinggalkan kami semua.. Ya .. Allah tabahkan laa hati kami atas kehilangan ini..

ninie tanya dokter melidosis ni sakit apa.. dokter terang secara ringkas yg ninie faham laa.. sakit ni jarang ada. cuma sesetengah negeri, mcm negeri pahang ni. kalau org tu ada sakit kencing manis.. dia mmg mudah dapat. sakit ni mungkin masuk melalui luka .. tp bukan sentuhan atau udara... sakit ni ada yg ckp.. punca dari tanah atau air... tp.. Wallahuallam.. Ninie doakan semoga roh Pakjalil ditempatkan di kalangan org yg beriman.. Al-fatihah!. kami semua sayang sgt kat Pakjalil..

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails